Wednesday, November 5, 2008

當爺爺牽起奶奶的手

day5[當爺爺牽起奶奶的手]

從來都不了解祖父母的愛。
爺爺七十歲生我爸,當然等不到我這個孫女出來已經魂歸天國。嬤嬤在我很小的時候也過世了, 聽說因為我是女的她有點失望(因為機械照出來我是男的),但因為我太可愛了太會逗她笑,她也十分疼愛。當然,這些我一點兒也不記得。
外婆不在香港, 沒見幾次面也走了。至於外公...我想連我媽也沒感受過他的愛。在那個離婚還未普及的年代,他跟外婆離婚了。
在舅舅死後的那天,我們到外婆的墳墓拜祭,那是外公第一次去看她。
墳前,他哽嚥地說了一句對不起。那句話裡的無奈和傷悲我這輩子也不會忘記...

所以,我沒看過爺爺牽起奶奶的手。
但是,若果有一天我遇到了一個懂得我,懂得我的世界,全心全意地愛著我的人,而我也懂得他,全心全意地愛他,我的爸爸媽媽一定會成為全世界最幸福,最快樂,手
牽著手的爺爺奶奶。

Wedding 1984

The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.

6 comments:

andykun said...

I'm kinda awed at the fact that your grandpapa had ur dad when he was 70... thats old XO

Eden said...

ditto what Andy just said...thats old 0口0

(sorry for ruining the sentimental atmosphere)

hayeah said...

abraham was 100 when he had isaac.

Unknown said...

To elaborate, my grandpa had 3 wives, 18 children and I heard he had a braid. My dad is the youngest son and that's why my grandpa was so old when he was born! He's a legend in the family tree lol

Eden said...

18 children!? =口=!?

Was your grandpa really rich???

Pucky said...

He was rich...but after the war he became really poor because all his money got stolen!